Visuel Identitet
Gentænke:
Gentænke er at opfatte eller tænke på en ny og anderledes, ofte visionær måde indenfor et bestemt område.
Gentænke er at opfatte eller tænke på en ny og anderledes, ofte visionær måde indenfor et bestemt område.
Du kender det fra dig selv. Passer din fremtoning til den du er og til hvordan du gerne vil have, at andre skal se dig?
Hmmm … måske skal skovmandsskjorten skiftes ud med en slimfit og buksens snit føles heller ikke helt rigtigt længere eller så skal den måske bare skiftes ud med en kjole. Det kan også være frisuren, som skal trimmes og have en ny farve.
Tror godt jeg tør sige, at de fleste mennesker vurderer deres udseende dagligt. Tag nu jeres kunders briller på og tag et grundigt kig på hvordan jeres virksomhed ser ud visuelt. Hvad møder jeres kunder og stemmer det overens med hvad jeres virksomhed står for?
Jeg er helt sikker på, at I har styr på hvordan I driver jeres virksomhed. Det jeg kan hjælpe jer med, er at få jeres virksomheds dna og værdier omsat til et visuelt udtryk, så det I ser når I kigger i spejlet viser hvem I i virkeligheden er.
Er I ikke vant til at købe kreativitet og design, så er det her den rette løsning for jer. I ved hvad I får, hvordan vi sammen løser opgaven og ikke mindst hvad det koster.
I kender jeres kunder og ved hvad I står for, så vi starter med et afklarende møde, hvor I fortæller om jeres virksomhed og hvordan I ser jer selv. Positivt som negativt. I har måske åbnet op for nye markeder, udviklet nye produkter, nye serviceydelser eller også er tiden simpelthen bare løbet fra jeres visuelle udtryk.
En ekstra dimension til logoet kunne være animation. En lille animeret detalje eller animation af hele logoet kunne fortælle en historie om jeres virksomhed. Et Living logo, som det blev døbt, da det kom frem for år tilbage.
Jeres fortælling om virksomheden skal destilleres til en ny visuel identitet, så næste step er første del af designprocessen. Der skal genereres idéer og tegnes skitser. Det kan godt være, at første udkast er en håndtegnet skitse med en god idé til hvordan det færdige logo kunne tage sig ud. Vi tager de møder og præsentationer, der er brug for, så vi får skabt den helt rigtige løsning til jer. Det færdige design dokumenteres i brand guiden.
Jeres logo skal være et let genkendeligt grafisk symbol, som identificerer jeres virksomhed, brand, organisation eller offentlige instans. Det skal lyse op i en verden fuld af visuel kommunikation, som prøver at tiltrække opmærksomhed.
Et godt logo skal visuelt:
At designe et logo er mere end blot at opfylde de fem punkter ovenfor. Det er en kreativ og meget spændende proces, som har til formål at skabe et fyrtårn til at stå i spidsen for hele jeres visuelle identitet. Det lykkes når komposition, typografi og farver bliver til et unikt symbol på, hvad I som virksomhed står for.
Hvad så, når den nye fine brand guide med jeres nye visuelle identitet er færdig? Designet skal ud og arbejde for jeres virksomhed og gøre jeres virksomhed synlig for alle jeres nuværende og kommende kunder.
Det er ikke færdige løsninger/rentegninger, som fx indrykningsklare annoncer, løsblade, katalogmateriale eller skilte. Brand guiden er som navnet antyder guidelines for hvordan virksomheden skal tage sig ud visuelt, og med den rette grafiske designer inhouse eller ude i byen er det bare at komme igang med at bruge designet.
Husk at et godt og brugbart design ikke er defineret ned til mindste detalje, men giver mulighed for at udvikle virkningsfuld kommunikation.
Brand guiden indeholder design af logo, logotype og alle varianter i farver. Typografi til tryk/digital, logo som grafisk element og mønster.
Eksempler på Papirlinje, mailsignatur, markedføringsmateriale, skilte, bildekoration, tøj, flag, stickers, messemateriale samt SoMe.
En brand guide er et ret omfattende stykke arbejde med mange elementer. Det er det mest essentielle som er nævt her, men skulle I have brug for eksempler på noget, som ikke er nævnt her, tager vi selvfølgelig det med. Eksemplerne er ikke rentegnet og klar til tryk. Det er idéer til hvordan det kunne tage sig ud.
I får udleveret et Logo-kit med alle relevante logo-filer samt pdf af brand guiden.
Portrætter af jeres medarbejdere, fotos fra virksomhedens faciliteter, produktion, produktfotos eller en droneoptagelse af virksomhedens område og bygninger. Alt dette kan Svenn Hjertason fra Studio 03 levere. Svenn tiilbyder forskellige pakker med lige det indhold der passer til jeres behov.
Jeg brænder for godt, gennemtænkt og lækkert design og har altid sat en ære i at skabe den bedste løsning for mine kunder baseret på viden tilsat kreativ opfindsomhed og en indgående forståelse for håndværket.